Ragdes stunt


Jeg lo godt da jeg hørt om Anne B. Ragdes innbrudd og plakatklistring i Litteraturhuset. Det at det var henne som gjennomførte det, og ikke en eller annen mindre etablert forfatter, gjorde det enda bedre.

Jeg stusset over collagen da jeg leste om den. Både over flere som var med, og over mange av dem som ikke hadde fått plass.

– Usolidarisk og illitterært. Det rene hærverk! sier Ragde selv om stuntet. Hun hevder også at hun opptrådte på vegne av flere. Mulig det. Morsomt var det uansett. Skulle ønske jeg hadde sett henne … med visakort og neglfil. Ubetalelig!

2 thoughts on “Ragdes stunt

  1. Personlig synes jeg nok at dette føyer seg inn i en rekke av Ragdes stunt for egen profilering og manglende respekt for andre, i dette tilfellet Kværnlands kunstverk. Det ligger i samme klasse som hennes avvisning av skoleelever som skal skrive særoppgave. Hun gidder ikke engang hjelpe elevene med en skikkelig nettside i motsetning til flere av hennes langt mindre selgende kolleger.

    Om hun ikke tåler at hennes midlertidige populæritet ikke hever henne opp til et uansett begrenset og litt tilfeldig utvalg av forfattere malt på en vegg så er vel det hennes problem.

    Men Ragde som innbruddstyv høres jo unektelig litt morsomt ut, skulle bare ønske at grunnen var litt mer høyverdig:-)

  2. Jeg syns å ane en viss antipati mot damen, her. 🙂

    Jeg er enig i at hun breier seg veldig i media, og at behandlingen av skoleelever (som jeg ikke ante noe om) vitner om en ukledelig arroganse.

    Likevel synes jeg at stuntet var hysterisk morsomt.

Kommentarer er stengt.