Barnslige puslerier

Det er litt begrenset hva barn i førskolealder kan ta seg til på nettet. Man kan selvfølgelig spørre seg hva de i det hele tatt har på nettet å gjøre, men med en mor som jobber på pc-en både støtt og stadig, blir den veldig attraktiv også for datteren min. NRKs barnesider egner seg selvfølgelig godt, men det hender hun har lyst til å prøve seg på noe annet, så jeg er alltid på utkikk etter gode sider som kan brukes. BBCs barnsider og Disney er også greie.

I dag kom jeg over nettstedet Picturedots.com. Datteren min er i yngste laget for leker som krever kunnskaper om tall og bokstaver, men med litt hjelp kan det kanskje være morsomt å tegne seg selv eller husets katt.
Picturedots

Nettstedet fant jeg via BBCs nettsider knyttet til programmet Click. De har en gjennomgang av Web 2.0. konseptet.

One thought on “Barnslige puslerier

  1. Tilbaketråkk: For barn på nettet « Helenes hengekøye

Kommentarer er stengt.