Interessant uke

Det har vært en spennende uke i jobbsammenheng. På tirsdag var jeg på minisymposium om web 2.0 brukt i læringssammenheng arrangert av Nordiskt Nätverk för Vuxnas Lärande. Det var spesielt et av foredragene som fenget: Anne Fox er en britisk lærer som underviser i engelsk på en dansk skolen. Hun har bl.a. tatt i bruk blogger, poscasts og rollespill på nettet for å få elevene interessert i å snakke og skrive engelsk. Hvis hun er like inspirerende i timene som hun var under foredraget må hun være en drøm av en lærer.

Det var flere interssante foredrag denne dagen, men hovedpoenget for meg var at jeg fikk ryddet opp i mitt eget hode med tanke på hvordan vi bør legge opp e-læring ved Lillegården kompetansesenter.

I dag har jeg vært på møte på Utdanningsdirektoratet. Det var raskere unnagjort enn jeg hadde trodd, men resultatet ble som forventet: Jeg fikk to nye temaer som skal inn på nettstedet LOM: leksehjelp og utvidet skoledag. Jeg holder allerede på med en større jobb som handler om hva skoler bør gjøre ved individuelle kriser (død, ulykker, dødsfall mm). Derfor er jeg glad at de nye områdene ikke behøver å være klare før til skolestart i august.

Resten av uka har gått med til å publisere noen nettnyheter og til å lage min første skikkelige brosjyre i Indesign. Jeg er ikke verdens raskeste i den sammenheng ennå, men resultatet ble ganske bra om jeg skal si det selv. Stadig noe nytt å lære med andre ord.

