Nytt år – nytt prosjekt

2012 er godt i gang, og på nyåret er tiden gjerne inne for å starte med noe nytt. Mitt prosjekt ved årets begynnelse ser slik ut: Jeg skal ta minst ett bilde hver dag, og publisere det på bloggen Helenes fotoalbum. Hvor lenge jeg skal holde på? I utgangspunktet tenker jeg et år, men jeg lover ingenting.

Jeg har valgt å lage en egen blogg for prosjektet fordi jeg ikke har lyst til å fylle opp denne bloggen med bilder og drukne mine (sjeldne) ordinære bloggposter.

Siden jeg ikke røyker tar jeg aldri røykepauser på jobb. De siste dagene har jeg imidlertid tatt meg en og annen bildepause. Jeg planlegger på forhånd hva jeg skal ta bilde av, så selve seansen tar ikke mer enn max. 5 minutter. I tillegg til å få tatt et bilde jeg kan publisere, får jeg litt luft og en smule daglys midt på dagen, og det er ikke akkurat det jeg får mest av nå om vinteren.

Jeg har selvfølgelig tatt bilder på fritiden også, men jeg merker at jeg skulle hatt et kamera som fungerer bedre i mørket. Jeg ender opp med en stor mengde bilder som ikke kan brukes fordi kvaliteten blir altfor dårlig. Jeg kan ikke kutte blitzen uten å bruke stativ (som jeg ikke har), og blitzen misfarger bildene. Ja, ja, det går mot lysere tider, heldigvis. Hvem vet, kanskje jeg til og med ender opp med å spandere meg et nytt kamera.

