Luke nr 1

Så var det desember igjen, og jeg prøver meg på en oppfølger av fjorårets julekalender. Håper den faller i smak. Det er veldig hyggelig hvis dere kommenterer, liker og deler.

Datteren min begynte å spille piano i høst. Jeg kan noter og har spilt flere instrumenter, men kan ikke spille piano, så jeg lærer sammen med henne. Den sangen vi holder på med akkurat nå er Glade jul. Den er vanskeligere enn jeg trodde, med alle sine synkoperinger. Jeg kommer nok til å forbinde sangen med nettopp denne julen.

Jeg har et annet, tindrende klart minne om Glade jul, også. For en del år siden tilbrakte jeg deler av julen hos en venninne på Gran Canaria. Mens jeg var der ble vi invitert på konsert i en privat botanisk hage. Det ble en magisk opplevelse. Vakker musikk i vakre omgivelser. Mørket som senket seg mens vi satt der. Lysene som var hengt opp i trærne. Konserten ble avsluttet med Glade jul. Alle deltok. Hver på sitt språk. Den ble sunget på spansk, tysk, fransk, engelsk, norsk og sikkert enda noen språk.

Her er en versjon som er langt flottere enn den min datter og jeg klarer å få til piano for øyeblikket. For meg er den likevel ikke like magisk som den på Gran Canaria. Sissel Kyrkjebø og Odd Nordstoga synger.

2 thoughts on “Luke nr 1

Kommentarer er stengt.