Valp

523963_10151623930966913_828535678_nVi skal kjøpe oss hund. Vi har allerede truffet ham et par ganger, og om et par uker er han klar til å flytte til oss. Du kan tro vi gleder oss. Han er en dansk-svensk gårdshund. Det er en ganske liten rase, men med mye futt og fart. Ikke noe problem å ta med på en skikkelig tur.

Navn har vi ikke blitt enige om enda. For øyeblikket går diskusjonen høyt hver gang vi snakker om det. Fra oppdretteren side har han fått navnet Lotus. Det trenger vi ikke bruke til daglig, men det vil stå på stamtavla. Det er er greit navn, men kanskje litt sedat for en aktiv hund? Min favoritt er Charlie. Jeg møtte en irsk ulvehund som het det mens jeg hadde arbeidsuke hos en dyrlege i 9. klasse. Der og da bestemte jeg meg for at min første hannhund skulle hete det samme. Min datter vil ha Lucky eller Happy.

Hva synes du? Vi tar gjerne imot innspill, men velger selvsagt selv. 🙂

2 thoughts on “Valp

  1. Jeg kjørte bak en Lotus her om dagen, og det var ikke mye som signaliserte «sedat» med den… Men det var heller ikke så veldig «landlig» preg over den. Men renraset, dét er den!
    😉

  2. Biltypen husket jeg ikke på, gitt. Det styrker ikke akkurat kanditaturet til det navnet. 😉

    I klassen til Frøken Snupp hadde de avstemming over Charlie og Chili, som tidligere var blant favorittene. Da vant Charlie. Det hadde ikke noe å si for meg, men frøkna foreslo etter en stund at vi skulle kutte ut Chili, selv om læreren sa klart fra om at det var en rådgivende avstemming. 😉

Kommentarer er stengt.