Enn om læreren ikke er den viktigste ressursen for elevens læring?

Læreren er den viktigste faktoren for elevers læring. Det har vi hørt til det kjedsommelige de siste årene, og opphavsmannen til utsagnet er John Hattie. Men hva hvis det ikke stemmer? Det er utgangspunktet for et foredrag Arne Krokan holdt på NKUL i Trondheim 9.5.14. Jeg tar en sjanse når jeg anbefaler det her, for jeg var ikke tilstede, og jeg har heller ikke rukket å se gjennom opptaket ennå. Men jeg har hørt Arne Krokan flere ganger før, og foredragene hans er alltid spennende og underholdende. Derfor tar jeg sjansen.

One thought on “Enn om læreren ikke er den viktigste ressursen for elevens læring?

  1. Spennende perspektiver på undervisning og læring. Kanskje også skremmende for mange? Slutt å snakke om pedagogiske verktøy. Det heter digitale tjenester.

Kommentarer er stengt.